Followers

August 26, 2010

saya tag post ini kepada..

teman seganjil saya iaitu
Tengku Nadiah Liyana bt Tengku Mahmood. Kenapa saya berminat untuk tag dia ya ? Hurm , sebab dia ada peristiwa *peristiwa ke (?)* semacam saya.

Tersebut al-kisah semasa terawih ,

di mana , bila saya pergi ke terawih apabila diizin Allah untuk beribadat kepadanya setelah mendapat cuti beberapa hari. hekhekhek. Sebelum hari itu muncul , saya sudah bertanya kepada big boss saya -
Pa ! Pa , masjid hari ni buat brapo ? - Big boss menjawab - Lapan - saya bertanya lagi - Aik , bakpo lapan ? skalo dua puluh ? - Big boss menjawab lagi - Tok iman muda sudah datang.

Alangkah gembira di hati apabila mendengar tok imam muda yang datang
*jeng.jeng.jeng* Bukan apa , saya telah berterawih bersama tok imam tua dan setiap rakaat yang dikerjakan , mulut akan senantiasa berbuka dan menguap.
"Ya allah , hindari la hambamu ini dari terus mengantuk dan mengantuk". Kedatangan imam muda ini juga bukan apa , ada maksud tersirat. Hahaha.

Harinya telah muncul untuk saya beribadat kembali , di mana semasa saya ke masjid kira-kira pukul 8:40 mlm , di mana semuanya sudah mengerjakan rakaat pertama mereka bersama tok imam muda.HA HA. ouh, alangkah , meloncat-loncat saya di saat itu. Pada waktu pulangnya pula, saya amat curious dengan abang saya yang dari tadi asyik memandang kereta sebelah.
Saya pun turut melihat apakah yang menarik perhatian si jejaka kurang macho ni ? hurmm , ada seorang lelaki ya dalam kereta itu , agak tinggi , juga handsome , memakai glasses , ouh alangkah sukanya dia pakai glasses * mula berniat tidak baik * Astaghfirullahalazim.* Abang yang tidak macho melihat kereta sebelah lalu berkata - Eh , handsome jugok tok imam nih - Alamak , tok imam muda la. Alahai ! haha, Saya mengada bertanya kepada jejaka di depan - Eh, ni ko tok imam tu ? Unfortunately , si jejaka tidak macho ini macam sudah mengetahui niat ku. haha. lalu tidak mengendahkan pertanyaan ku. So sad :(

Dan hari seterusnya, saya bersama big boss lagi handsome dan bergaya ,
* pa, mimi puji belakang dan depan ya* Opps , adik syah kata jangan puji sebab puji adalah permulaan kepada mencaci. Jadi, mimi tak jadi puji papa, hanya menyatakan kebenaran. *Cecece. ayat membodek*
Alangkah bagusnya jika papa membaca ini. HA HA.

Okay , berbalik kepada topik asal , saya dan big boss pada malam seterusnya pergi ke masjid di stadium kerana saya telah lama ingin mejejakkan kaki ke situ. dan inilah 1st time . haha. Malam tu jugak , saya terjumpa dengan Ain , clssmate my ganjil's partner. So apa lagi, ada geng , duduk satu Saf laa.hee hee. Dalam menunaikan ibadat kepada-Nya , ada seorang mahkluk Allah , yang juga seorang budak yang comel , melintasi kami , para jemaah perempuan. hee hee. Alahai , spek aku ! HAHA, seperti yang saya cakap , Didie pun mendapat ini juga. Ya allah , jangan la engkau bagi budak comel ni pijak spek saya. Tawakkal la yang terbaik, tapi budak ni bagus, dah macam dengar je doa saya so dia pusing mcm round about dan pergi tempat lain. Alhamdulillah , Allah memakbulkan orang yang teraniaya * Aih , ayat * .


MAAF (!) : post ini agak skema ayatnya tapi tidak mengapa , memperkukuhkan bahasa melayu . Alahai , apa la si nenek ni melalut ? Okay , 1 jam setengah lagi nak bukak puasa, 2 jam setengah lagi nak pergi masjid dekat stadium.
selamat berbukak kepada semua dan bye-bye ;)

No comments:

Post a Comment